Kotisivukoulu
Hanki kävijöitä kotisivuillesi Pinterestin avullaPerjantai 29.5.2015 - Tiina Rönnberg Pinterest on virtuaalinen muistitaulu tai leikekirja, jonne käyttäjät keräilevät erilaisia visuaalisia kirjanmerkkejä ja ryhmittelevät niitä eri aihealueisiin omien kiinnostuksen kohteidensa mukaan. Lue tästä kirjoituksesta mitä annettavaa Pinterestillä voisi olla yrityksesi markkinointiin. |
|
4 kommenttia . Avainsanat: sosiaalinen media, pinterest, markkinointi |
Lisätuloa kotisivuista TradeTrackerin kauttaTorstai 14.8.2014 - Tiina Rönnberg Kumppanuusmarkkinoinnin eli affiliatemarkkinoinnin kautta voit liittyä helposti mainosverkostoon, jonka avulla voit saada lisätuloja kotisivuistasi. Kumppanuusmarkkinoinnissa mainostava yritys palkitsee kumppaneita, jotka ovat julkaisseet kotisivuillaan mainostajan mainoksia ja joiden kautta mainostaja on saanut omille sivuilleen kävijöitä, rekisteröityneitä käyttäjiä tai tilauksia. Tavalliset, esimerkiksi yksityishenkilöiden tai yhdistysten, kotisivutkin voivat liittyä kumppanuusverkostoon ja saada mainostuloja esimerkiksi TradeTracker -palvelun kautta. |
|
2 kommenttia . Avainsanat: bannerit, mainosbannerit, verkkomarkkinointi |
Bannerimainonnalla lisäät näkyvyyttäPerjantai 7.2.2014 Kun haluat tavoittaa laajan yleisön nopeasti, kokeile bannerimainontaa. Bannerilla tiedotat ajankohtaisista tarjouksista ja palveluista näkyvästi netin paraatipaikoilla ja saat saat kävijöitä sivuillesi. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: bannerit, display, markkinointi, mainonta, verkkomarkkinointi |
Ota Facebook haltuunTiistai 21.1.2014 Joko sinun yrityksesi on Facebookissa? Sosiaalinen media tarjoaa loistavan keinon päästä lähemmäs asiakkaita ja kasvattaa näkyvyyttä pienelläkin budjetilla. Tässä kirjoituksessa kerromme miten voit hyödyntää Facebookia markkinoinnissa. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, markkinointi, verkkomarkkinointi |
Astu verkkomainonnan maailmaan Google AdWordsillaPerjantai 4.10.2013 Google AdWords -verkkomainonta on eräs tehokkaimmista markkinoinnin muodoista, sillä sen avulla voit tavoittaa ihmisiä juuri sillä hetkellä, kun he hakevat tarjoamaasi tuotetta tai palvelua. He siis ovat heti alusta asti valmiimpia ryhtymään haluamiisi toimenpiteisiin. Googlen verkon avulla tavoitat potentiaaliset asiakkaat lähes missä tahansa ja samalla voit kohdistaa viestisi tarkasti valitsemallesi maantieteelliselle alueelle. Lue tästä kirjoituksesta viisi askelta Google-verkkomainonnan maailmaan. |
|
14 kommenttia . Avainsanat: verkkomarkkinointi, verkkomainonta, google, markkinointi, adwords |
Mainosbannerit TradeDoubleristaKeskiviikko 19.1.2011 - Tiina Rönnberg ja Mikko Nurminen Monet verkkopalvelut toimivat mainosrahoituksella, eli sivuilla esitetään mainostajien mainosbannereita maksua vastaan. Myös aivan tavallisilla, yksityishenkilöiden ylläpitämillä kotisivuilla voidaan esittää mainosbannereita ja parhaimmillaan mainoksia esittämällä voi kotisivuistaan saada kelpo tulojakin. Jos kotisivuilla on vain vähän kävijöitä, voivat mainostulot tosin jäädä hyvin pieniksi. |
|
3 kommenttia . Avainsanat: vinkit, bannerit, mainosbannerit, verkkomarkkinointi |
Bannerit - kotisivusi mainospaikkaKeskiviikko 5.1.2011 - Heikki Tirkkonen Oletko kuullut bannereista? Tiedätkö mitä ne ovat? Ja mitä niillä voi tehdä? Jos vastauksesi on ei, kannattaa lukea eteenpäin. Ja vaikka bannerit olisivatkin jo entuudestaan tuttuja, löytyy tästä kirjoituksesta hyviä vinkkejä miten saat Kotisivukoneen Bannerit -ominaisuudesta enemmän irti. |
|
1 kommentti . Avainsanat: vinkit, bannerit, markkinointi, verkkomarkkinointi |
SlideShareMaanantai 12.7.2010 - Heikki Tirkkonen SlideShare on kätevä työkalu, jonka avulla voit jakaa esityksiä ja dokumentteja. Sen kautta voit ladata PowerPoint, OpenOffice ja Keynote esityksiä sekä Word ja OpenOffice dokumentteja. Lisäksi voit jakaa ne Kotisivukoneella tehdyillä sivuillasi. Sisältö leviää myös helposti sosiaalisten medioiden kuten Linkedlnin, Facebookin ja Twitterin kautta. Mikä parempaa, tiedostojesi avainsanat indeksoidaan hakukoneisiin, nostaen samalla sijoitustasi niiden hakutuloksissa. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: markkinointi, sosiaalinen media |
Kerää klikkejä ja tienaaTorstai 24.6.2010 - Lauri Laurila - Verkkoliiketoiminnan edistäminen markkinoimalla kotisivuja Verkkoliiketoiminta on laajalti mahdollista ns. affiliate marketing -ohjelmien tai suomeksi kumppanimarkkinoinnin muodossa. Kumppanimarkkinointi on tulospohjaista markkinointia, jossa saa palkkiota toteutuneiden tavoitteiden saavuttamisesta. Käytännössä tämä on yksinkertaisimmillaan omien kotisivujen käyttöä markkinointitarkoituksessa. Potentiaalinen asiakas löytää tiensä sivujesi kautta esimerkiksi verkkokauppaan ja tekee ostoksen. Tällöin sinä tienaat palkkiota syntyneestä kaupasta. Palkkio voi olla prosenttiosuus tai jokin sovittu summa. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: kumppanimarkkinointi, affiliate marketing, markkinointiyhteistyö, suositteluohjelma |
4 vinkkiä blogin aloittamiseenPerjantai 28.5.2010 - Helena Rebane Blogi on Kotisivukoneen suosituimpia ominaisuuksia. Bloggauksesta onkin tullut erittäin suosittu tapa niin yksityishenkilöiden kuin yhdistystenkin kesken levittää sanomaa ja kommunikoida muiden kanssa. Jos sinulla ei ole vielä blogia ja olet ajatellut aloittavasi sellaisen, tässä on muutama vinkki kuinka aloittaa blogikirjoittelu Kotisivukoneella. |
|
1 kommentti . Avainsanat: vinkit, blogi, markkinointi, viestintä |
Kustannustehokasta mainontaa Googlen AdWords -mainoksillaMaanantai 24.5.2010 - Pär Österlund Google tarjoaa hakutulosten vieressä näytettäviä mainoksia. Niillä voit saada kävijöitä sivuillesi myös sellaisilla hakusanoilla, joilla sivustosi ei muuten löydy Googlen ensimmäiseltä sivulta. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: markkinointi, adwords, google |
Luottamus myy, mutta miten sitä saa?Perjantai 14.5.2010 - Sjoerd Handgraaf Ennen vanhaan yritykset pystyivät helposti vedättämään asiakkaitaan väittämällä omia tuotteitaan parhaiksi ja edullisimmiksi. Ja kuluttajat menivät helposti siihen lankaan, koska ei ollut helppoa tapaa tarkistaa pitääkö myyjän puheet paikkaansa tai tehdä hintavertailuja. Tämä kaikki on muuttunut sähköisen kaupankäynnin lisäännyttyä - tuotteita on helpompi vertailla ja hintojen seurantaan löytyy omia sivustoja, kuten esimerkiksi vertaa.fi. Laaja hintavertailu on nyt vain klikkauksen päässä. Nämä asiat ovat pakottaneet yrityksiä olemaan rehellisempiä ja avoimempia niin tuotteiden hinnan kuin laadunkin suhteen. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: vinkit, markkinointi, viestintä |
Miten kävijät päätyvät kotisivuillesi?Torstai 25.3.2010 - Sjoerd Handgraaf Kun olet avannut kotisivusi, täyttänyt sen erinomaisella sisällöllä, luonut sille ammattimaisen ulkoasun, ainoa asia mikä puuttuu ovat kävijät. Kävijät ovat asia, joita jokainen internetsivuston ylläpitäjä haluaa sivustolleen. Tietämällä mitä eri reittejä pitkin kävijät voivat saapua sivustollesi, saat selville missä yrityksesi äänen kannattaa ja pitää kuulua, että saat lisäliikennettä sivustollesi. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: nettimainonta, markkinointi, hakukoneet |
Tee viestinnästäsi toimivampiTorstai 11.3.2010 - Helena Rebane Kotisivut on loistava tapa kommunikoida asiakkaidesi kanssa – jaat tietoa siitä, mitä teet, millaisia palveluita tai tuotteita tarjoat ja miten voit auttaa asiakkaitasi. Kun olet ottanut ensimmäisen askeleen – luonut kotisivut – saatat alkaa miettiä lisää tapoja tavoittaaksesi asiakkaasi. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: markkinointi, viestintä, postituslista, keskustelupalsta, lomakkeet |
Google Adwordsin lyhyt oppimääräTorstai 4.3.2010 - Sjoerd Handgraaf Nettimainostaminen oli pitkään monimutkainen ja hämärä alue pienyrityksille. Mainostilaa kyllä pystyi ostamaan sivuilta, joilta uskottiin löytyvän mahdollisia asiakkaita, mutta kävijävirtojen tutkiminen oli vaivalloista ja aikaavievää. Yhtään helpompaa ei ollut arvioida sitä, olivatko sivulle tulleet kävijät oikeasti edes potentiaalisia asiakkaita. Jos ongelmat kuulostavat tutuilta, Google tarjoaa täydellisen ratkaisun: Google Adwords. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: markkinointi, adwords |


