Kotisivukoulu
Facebook-sivun päivitykset kotisivuilleTorstai 14.2.2013 - Tiina Rönnberg Tässä kirjoituksessa opastamme miten saat lisättyä kotisivuillesi Facebookin yhteisöliitännäisen, jonka avulla kotisivuilla saadaan näkymään Facebook -sivujesi päivityksiä ja kotisivuilla kävijöitä saadaan ohjattua myös Facebook -sivuillesi. |
|
26 kommenttia . Avainsanat: facebook, sosiaalinen media, sisältö |
Arvonlisävero muuttuu - muista päivittää verkkokauppasi asetuksetPerjantai 14.12.2012 - Tiina Rönnberg Arvonlisäverotus muuttuu Suomessa vuoden 2013 alusta. Kaikki arvonlisäverokannat nousevat yhdellä prosenttiyksiköllä 1.1.2013; yleinen arvonlisäverokanta nousee 23 prosentista 24 prosenttiin, alennettu 13 prosentin verokanta nousee 14 prosenttiin sekä alennettu 9 prosentin verokanta nousee 10 prosenttiin. Tässä kirjoituksessa ohjeistamme miten voit muuttaa arvonlisäveron verkkokauppasi asetuksista. Jos verkkokaupassasi on käytössä useita eri arvonlisäveroluokkia, tulee muutos tehdä tuotekohtaisesti. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: verkkokauppa, arvonlisävero |
Selkeyttä päävalikkoonMaanantai 26.11.2012 - Tiina Rönnberg Kotisivujesi tärkeimpiä elementtejä on päävalikko. Se toimii kotisivujesi sisällysluettelona ja auttaa sivuillasi kävijää löytämään etsimänsä sekä liikkumaan kotisivujesi sisällä. Tässä kirjoituksessa annamme muutaman vinkin selkeän ja toimivan päävalikon tekemiseen. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: vinkit, päävalikko, rakenne, sisältö, ulkoasu |
Google Analyticsin asentaminen kotisivuilleMaanantai 14.5.2012 - Tiina Rönnberg Kotisivukone-palvelun kävijätilastojen avulla saat mahdollisuuden tarkkailla kotisivujesi kävijätilastoja. Mikäli haluat uppoutua syvemmälle kävijätilastojen maailmaan voit liittää sivuillesi myös Googlen ilmaisen Analytics -palvelun, jonka avulla saat lisää tietoa kotisivujesi liikenteestä. Google Analytics on monipuolinen työkalu kotisivujen kävijätilastoille ja toimiva vaihtoehto monelle maksulliselle kävijätilasto-ohjelmalle. |
|
8 kommenttia . Avainsanat: vinkit, kävijätilastot, kävijäseuranta, google |
Etusivun rakentaminen komponenttisivunaTorstai 8.3.2012 - Tiina Rönnberg Viimeisimmässä päivityksessä olemme parantaneet komponenttien käytettävyyttä ja nyt myös kotisivujen etusivun tekeminen on mahdollista komponenttien avulla. |
|
5 kommenttia . Avainsanat: sisältö, rakenne, ulkoasu, komponenttisivu |
Kotisivukoneen uusi tapa luoda sisältösivujaMaanantai 27.6.2011 - Tiina Rönnberg Kotisivukone on julkistanut uuden entistäkin helpomman tavan luoda kotisivujen sisältösivuja. Komponenttien avulla saat asemoitua kotisivuillesi helpommin kuvia ja tekstiä. Myös esimerkiksi GoogleMaps -kartan ja YouTube -videoiden lisääminen onnistuu kätevästi komponenttien avulla. Erilaisia sisältökomponentteja löytyy alalaidan valikosta ja niiden lisäys onnistuu helposti raahaamalla. Tartut vain hiirellä haluamaasi komponenttiin ja vedät sen paikalleen. Kuvien lisäyskin onnistuu yhtä vaivattomasti vetämällä kuva joko oletuskuvan päälle tai tekstikappaleen sisään. Olemme lisänneet Tiedostoselaimeen valmiiksi myös useita kuvituskuvia vapaaseen käyttöösi. |
|
24 kommenttia . Avainsanat: sisältö, rakenne, ulkoasu, kartta, video, youtube, komponenttisivu |
Mitä hyviltä kotisivuilta tulisi löytyä?Maanantai 11.4.2011 Sivuston sisällön luominen ei ole rakettitiedettä, mutta muutamia perusasioita kannattaa silti ottaa huomioon. Tähän kirjoitukseen olemme keränneet muutamia perusasioita, joita hyviltä kotisivuilta tulisi löytyä. |
|
5 kommenttia . Avainsanat: sisältö |
Sosiaalisemmat kotisivutTiistai 15.3.2011 - Helena Rebane Sosiaalisen median vaikutus online-maailmamme tuskin tulee enää minään yllätyksenä. Olet myös varmasti pohtinut miten voisit itse tehdä kotisivuistasi osan Internetin sosiaalista elämää – aktivoiden vierailijoiden välistä vuorovaikutusta ja saaden heidät viihtymään paremmin kotisivuillasi. Tässä muutamia ehdotuksia kuinka kotisivusi hyötyvät sosiaalisen median applikaatioista. |
|
6 kommenttia . Avainsanat: vinkit, sosiaalinen media, viestintä, facebook, share |
Jos sinulla olisi 30 minuuttia parantaa kotisivujasi?Torstai 24.2.2011 - Helena Rebane Suurin osa Kotisivukoneen käyttäjistä on yrittäjiä – ihmisiä ketkä ovat yleensä äärimmäisen kiireisiä. Toisaalta joskus heiltäkin saattaa löytyä hieman ylimääräistä aikaa. Näiden ylimääräisten minuuttien harvinaisuudesta johtuen ne kannattaa käyttää hyödyksi parhaalla mahdollisella tavalla. Tässä kolme hyvää ehdotusta kotisivujen parantamiseen vain 30 minuutissa. |
|
7 kommenttia . Avainsanat: vinkit, blogi, uutiset, palautelomake |
Ryhdy verkkokauppiaaksiTiistai 8.2.2011 - Mikko Nurminen Yhä useammat yritykset ovat avanneet viime vuosina oman verkkokaupan kivijalkamyymälänsä rinnalle tai toimivat yksinomaan verkossa. Verkkokaupan avulla yritys voi tavoittaa aivan uutta kohderyhmää ja laajentaa liiketoimintaansa huomattavasti perinteistä laajemmalle alueelle. Verkkokauppa avaa pienellekin yritykselle jopa maailmanlaajuisen myyntikanavan. Tässä kirjoituksessa kerromme mitä asioita kannattaa ottaa huomioon omaa verkkokauppaa suunnitellessa. |
|
2 kommenttia . Avainsanat: verkkokauppa |
Mainosbannerit TradeDoubleristaKeskiviikko 19.1.2011 - Tiina Rönnberg ja Mikko Nurminen Monet verkkopalvelut toimivat mainosrahoituksella, eli sivuilla esitetään mainostajien mainosbannereita maksua vastaan. Myös aivan tavallisilla, yksityishenkilöiden ylläpitämillä kotisivuilla voidaan esittää mainosbannereita ja parhaimmillaan mainoksia esittämällä voi kotisivuistaan saada kelpo tulojakin. Jos kotisivuilla on vain vähän kävijöitä, voivat mainostulot tosin jäädä hyvin pieniksi. |
|
3 kommenttia . Avainsanat: vinkit, bannerit, mainosbannerit, verkkomarkkinointi |
Bannerit - kotisivusi mainospaikkaKeskiviikko 5.1.2011 - Heikki Tirkkonen Oletko kuullut bannereista? Tiedätkö mitä ne ovat? Ja mitä niillä voi tehdä? Jos vastauksesi on ei, kannattaa lukea eteenpäin. Ja vaikka bannerit olisivatkin jo entuudestaan tuttuja, löytyy tästä kirjoituksesta hyviä vinkkejä miten saat Kotisivukoneen Bannerit -ominaisuudesta enemmän irti. |
|
1 kommentti . Avainsanat: vinkit, bannerit, markkinointi, verkkomarkkinointi |
Kuvat, tekijänoikeudet ja internetTorstai 21.10.2010 - Sjoerd Handgraaf Tässä kirjoituksessa käsitellään kuvien tekijänoikeuksia. Huomaamme silloin tällöin asiakkaidemme käyttävän sivuillaan internetistä löytyneitä kuvia. Toisin kuin yleisesti luullaan niin tämä on laitonta, ovatpa kuvat muokattuja tai ei. Ongelma ei ehkä ole niin suuri pienillä henkilökohtaisilla kotisivuilla, mutta yrityksen kotisivuilla laittomat kuvat voivat tuoda todellisia ei-toivottuja seurauksia. |
|
4 kommenttia . Avainsanat: vinkit, sisältö, kuvat, kuvapankit, tekijänoikeudet |
Suositellut suosituksetMaanantai 11.10.2010 - Sjoerd Handgraaf Me kaikki syyllistymme siihen ajoittain. Eikä omakehu ole milloinkaan hyvä asia. Se ei kerro koskaan mitään hyvää sinusta, saatikka liiketoiminnastasi. Jos taas joku muu kehuu sinua, sen kaiku kantaa huomattavasti kauemmas. Tämä kaikki luonnollisesti pohjustaa asiakkaiden palautteen ja suositusten tärkeyttä. Hyvin harva muu asia lisää luottamusta yritykseesi kuin vanhojen asiakkaiden suositukset. Ne ovatkin olennainen osa minkä tahansa yrityksen kotisivuja. |
|
1 kommentti . Avainsanat: vinkit |
Facebook puhaltaa yritykseesi henkeäMaanantai 4.10.2010 - Heikki Tirkkonen Vaikka suurin osa meistä käyttää Facebookia yhteydenpitoon ja turhanpäiväiseen höpötykseen ystäviemme kanssa, ei tulisi unohtaa sen toimivan myös tehokkaana liiketoimintaa tukevana työkaluna. Facebook on loistava alusta niin tuotteiden kuin palveluiden markkinointiin sekä asiakkaiden kanssa kommunikointiin. Eivätkä Farmville ja Mafia Wars pelaa itse itseään. |
|
2 kommenttia . Avainsanat: vinkit, sosiaalinen media, facebook |
Sosiaalinen media? Mitä se on?Maanantai 27.9.2010 - Vieraskirjoittaja: Teemu Kinnunen Sosiaalinen media on jo pitkään ollut hirvittävän hypetyksen (=suurennellaan ja luodaan kohtuuttoman suuria odotuksia) kohteena. Puhutaan, että miten kaikki siirtyy internetiin ja sosiaaliseen mediaan. Puhutaan siitä miten tärkeää sosiaalinen media on yritykselle, joka haluaa menestyä ja saada näkyvyyttä. Mutta kuinka moni oikeasti edes tietää mitä tarkoittaa sosiaalinen media? |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sosiaalinen media, sisältö, blogi, facebook, youtube, web 2.0 |
Kolme neuvoa kunnon kotisivuihinMaanantai 20.9.2010 - Helena Rebane Maailmalla rakennetaan tuhansia nettisivuja päivittäin. Osa niistä on hyviä, toiset tuskin sitäkään. Luodessasi ne paremmat, vierailijaystävälliset ja liiketoimintaasi tukevat kotisivut, kannattaa seurata näitä kolmea yksinkertaista tienviittaa. |
|
2 kommenttia . Avainsanat: vinkit, käytettävyys |
Yritys ilman kotisivuja on älytöntäMaanantai 13.9.2010 - Tiina Rönnberg Päivittäiset asiat hoituvat nykyään kätevästi Internetissä. Laskujen maksu, lehtien lukeminen, television katseleminen ja ostosten tekeminen ovat siirtyneet nopeasti verkkoon. Päivittäisten asioiden lisäksi haemme verkosta entistä enemmän tietoa myös yrityksistä. Yhteystiedot, aukioloajat, tuotetiedot tai hinnastot – haluamme kaiken tiedon hyppysiimme heti ja vaivattomasti. Entä jos etsimämme yrityksen tietoja ei löydykään verkosta? Yksinkertaista: yritystä ilman kotisivuja ei ole olemassa ja surffaamme kilpailijan haaviin. |
Kotisivuttomat yrityksetMaanantai 6.9.2010 - Helena Rebane Niin uskomattomalta kuin se voi kuulostaakin, useilla yrityksillä ei ole kotisivuja eikä tätä ole helppo ymmärtää. Ei siksi, että työskentelen Kotisivukoneelle, vaan enemmänkin koska etsin lähes poikkeuksetta kaiken tarvitsemani tiedon internetistä. Mikäli yrityksellä ei ole kotisivuja, minulle yritystä ei ole olemassa. |
Kuinka käsitellä sosiaalisen median hylkiötMaanantai 30.8.2010 - Heikki Tirkkonen Sosiaaliset verkostot ovat hienoja. Ne helpottavat ajatusten ilmaisua ja mahdollistavat yhteydenpidon samalla aaltopituudella oleviin ihmisiin. Niin lukiolaiset kuin isoäiditkin ovat sinutteluväleissä Web 2.0:n kanssa. Vaikka suurin osa meistä osaa leikkiä kiltisti yhdessä viraalihiekkalaatikossa, aina löytyy muutamia jotka kokevat tehtäväkseen hankaluuksien aiheuttamisen. Näitä riiviöitä kutsutaan trolleiksi (eng. peikko). Trolleista ei pidä kukaan, mutta mikä ihme se sellainen on ja miksi he tekevät mitä tekevät? |
|
1 kommentti . Avainsanat: vinkit, sosiaalinen media |


