Kotisivukoulu
Näin kotisivusi päivittyvät kuin itsestäänPerjantai 12.6.2015 - Tiina Rönnberg Kotisivukoneen avulla voit päivittää kotisivujasi mistä vain, vaikka mökkilaiturilta tai rannalta aurinkovarjon alta, kunhan käytössäsi on tietokone ja internet-yhteys. Jos haluat kuitenkin unohtaa kotisivut hetkeksi, on monista Kotisivukoneen ominaisuuksista löytyvä ajastustoiminto näppärä apuri. Ajastustoimintojen avulla saat sivut päivittymään säännöllisesti vaikka itse kirmailisitkin jo lomalaitumilla. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: ajastustoiminto, uutiset, verkkokauppa, blogi, kyselyt ja lomakkeet, pikakyselyt, ravintolaominaisuus |
Hanki kävijöitä kotisivuillesi Pinterestin avullaPerjantai 29.5.2015 - Tiina Rönnberg Pinterest on virtuaalinen muistitaulu tai leikekirja, jonne käyttäjät keräilevät erilaisia visuaalisia kirjanmerkkejä ja ryhmittelevät niitä eri aihealueisiin omien kiinnostuksen kohteidensa mukaan. Lue tästä kirjoituksesta mitä annettavaa Pinterestillä voisi olla yrityksesi markkinointiin. |
|
4 kommenttia . Avainsanat: sosiaalinen media, pinterest, markkinointi |
Kuvien lisääminen päävalikkoonKeskiviikko 15.4.2015 - Tiina Rönnberg Tiesitkö, että tekstin lisäksi kotisivujen päävalikkoon voi lisätä myös kuvia? Päävalikossa olevia kuvia voivat olla esimerkiksi sosiaalisen median ikonit, joista linkitetään vaikkapa Facebook tai Pinterest-sivulle. |
|
1 kommentti . Avainsanat: vinkit, päävalikko, sosiaalinen media |
Tuo Facebook-sivusi esille kotisivuillesiKeskiviikko 8.4.2015 - Tiina Rönnberg ja Taina Hult Facebook-sivun saat tuotua esille kotisivuillesi Facebookin Page Plugin -liitännäisen avulla. Ohjaamalla kotisivuilla kävijöitä Facebook-sivuillesi hankit lisää tykkääjiä ja halutessasi saat liitännäisen avulla kotisivuillasi näkymään myös Facebook-sivujesi julkaisuja, joka on loistava tapa pitää ihmiset ajan tasalla tapahtumistasi. |
|
5 kommenttia . Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, yhteisöliitännäinen |
Haluatko paikkakuntasi parhaiden yritysten ja palveluiden joukkoon?Torstai 12.3.2015 - Tiina Rönnberg Osuma.fi on verkossa ja mobiilissa toimiva palvelu, jonka tarkoituksena on auttaa ihmisiä valitsemaan omaan tarpeeseensa paras palvelu ja myös löytämään uusia tuttavuuksia omien kotikulmiensa palveluista. |
|
4 kommenttia . Avainsanat: vinkit, paikallisuus, löydettävyys |
Tarkista linkkisi Facebookin DebuggerillaTiistai 3.3.2015 - Tiina Rönnberg ja Taina Hult Facebookin Debugger-työkalulla voit tarkistaa ennen linkin jakamista miltä julkaisu tulee Facebookissa jaettuna näyttämään. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, otsikko, title, lyhyt kuvaus, meta description |
Kotisivukone juhlii 9-vuotissyntymäpäiväänsäMaanantai 2.3.2015 - Tiina Rönnberg Kotisivukone.fi -palvelu näki ensimmäistä kertaa päivänvalon maaliskuun 6. päivä vuonna 2006. Kotisivukone.fi -sivusto oli luonnollisesti toteutettu Kotisivukoneella, kuten se on toteutettu kaikki nämä vuodet. Näin haluamme näyttää asiakkaillemme, että luotamme omaan tuotteeseemme ja on meidänkin edun mukaista, että palvelu toimii ja sitä kehitetään. |
Lisää toimintakutsupainike Facebook-sivullesiMaanantai 23.2.2015 - Tiina Rönnberg
|
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, toimintakehoite, call to action |
Lisää kartta kotisivuillesiPerjantai 12.12.2014 - Tiina Rönnberg Kartan lisääminen kotisivuille onnistuu helposti Googlen tarjoamalla maksuttomalla karttapalvelulla. Lisää vain haluamasi osoite, ja palvelu sijoittaa sen kartalle. Kotisivuilla oleva kartta auttaa asiakkaitasi tai tapahtumaan osallistujia löytämään oikeaan osoitteeseen. Kotisivujesi kävijät voivat helposti suurentaa tai pienentää karttaa sekä hakea ajo-ohjeet merkitsemääsi osoitteeseen. |
|
2 kommenttia . Avainsanat: kartta, karttapalvelu, vinkit, google |
Lisätuloa kotisivuista TradeTrackerin kauttaTorstai 14.8.2014 - Tiina Rönnberg Kumppanuusmarkkinoinnin eli affiliatemarkkinoinnin kautta voit liittyä helposti mainosverkostoon, jonka avulla voit saada lisätuloja kotisivuistasi. Kumppanuusmarkkinoinnissa mainostava yritys palkitsee kumppaneita, jotka ovat julkaisseet kotisivuillaan mainostajan mainoksia ja joiden kautta mainostaja on saanut omille sivuilleen kävijöitä, rekisteröityneitä käyttäjiä tai tilauksia. Tavalliset, esimerkiksi yksityishenkilöiden tai yhdistysten, kotisivutkin voivat liittyä kumppanuusverkostoon ja saada mainostuloja esimerkiksi TradeTracker -palvelun kautta. |
|
2 kommenttia . Avainsanat: bannerit, mainosbannerit, verkkomarkkinointi |
Bannerimainonnalla lisäät näkyvyyttäPerjantai 7.2.2014 Kun haluat tavoittaa laajan yleisön nopeasti, kokeile bannerimainontaa. Bannerilla tiedotat ajankohtaisista tarjouksista ja palveluista näkyvästi netin paraatipaikoilla ja saat saat kävijöitä sivuillesi. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: bannerit, display, markkinointi, mainonta, verkkomarkkinointi |
Ota Facebook haltuunTiistai 21.1.2014 Joko sinun yrityksesi on Facebookissa? Sosiaalinen media tarjoaa loistavan keinon päästä lähemmäs asiakkaita ja kasvattaa näkyvyyttä pienelläkin budjetilla. Tässä kirjoituksessa kerromme miten voit hyödyntää Facebookia markkinoinnissa. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sosiaalinen media, facebook, markkinointi, verkkomarkkinointi |
Kattavat maksutavat täydentävät verkkokauppaasiTiistai 10.12.2013 Verkkomaksujen avulla verkkokauppasi asiakkaat voivat helposti maksaa ostoksensa joko verkkopankin kautta, laskulla tai vaikka luottokortilla. Maksutapojen valinta on yksi tärkeimmistä päätöksistä verkkokaupan perustamisvaiheessa, koska maksutavoilla voi olla suuri merkitys asiakkaan ostopäätökseen. |
|
1 kommentti . Avainsanat: verkkokauppa, maksutavat, |
Vinkkejä hyvien kotisivujen tekemiseenTiistai 19.11.2013
|
|
3 kommenttia . Avainsanat: vinkit, sisältö |
Astu verkkomainonnan maailmaan Google AdWordsillaPerjantai 4.10.2013 Google AdWords -verkkomainonta on eräs tehokkaimmista markkinoinnin muodoista, sillä sen avulla voit tavoittaa ihmisiä juuri sillä hetkellä, kun he hakevat tarjoamaasi tuotetta tai palvelua. He siis ovat heti alusta asti valmiimpia ryhtymään haluamiisi toimenpiteisiin. Googlen verkon avulla tavoitat potentiaaliset asiakkaat lähes missä tahansa ja samalla voit kohdistaa viestisi tarkasti valitsemallesi maantieteelliselle alueelle. Lue tästä kirjoituksesta viisi askelta Google-verkkomainonnan maailmaan. |
|
14 kommenttia . Avainsanat: verkkomarkkinointi, verkkomainonta, google, markkinointi, adwords |
Sisältölaatikoiden piilottaminenTiistai 10.9.2013 - Heikki Tirkkonen Kotisivukoneen avulla voit lisätä sivuston vasempaan tai oikeaan laitaan sisältölaatikoita. Näihin sisältölaatikoihin voi laittaa esim. kuvia, yhteystiedot tai vaikka linkin omille Facebook-sivuille. Laatikot tulevat lähtökohtaisesti näkyviin sivuston jokaiselle sisältösivulle. Ajoittain on kuitenkin tarpeellista, että esim. Facebook-laatikko (tai mikä tahansa muu sisältölaatikko) olisi näkyvissä vain vaikka etusivulla. Tämän toteuttaminen on myös mahdollista Kotisivukoneen avulla, mutta vaatii pientä CSS-osaamista. Jos haluat saada jonkin sisältölaatikon näkymään vain etusivulla, tai jollain muulla sisältösivulla, seuraa tässä kirjoituksessa olevia ohjeita. |
|
2 kommenttia . Avainsanat: vinkit, sisältö, sisältölaatikot, ulkoasu, css |
Ota käyttöösi Verkkovastaavan työkalutTorstai 27.6.2013 - Heikki Tirkkonen Googlen Verkkovastaavan työkalut (englanniksi Google Webmaster Tools) on palvelu, jonka avulla voit mm. lähettää sivuston sivukartan Googlelle. Työkalut antaa sinulle myös tarkat raportit sivujesi näkyvyydestä Googlessa. Raporttien avulla saat tietoa sivustollesi tulevasta liikenteestä, käytetyistä hakusanoista ja sivustolla mahdollisesti olevista virheistä. Tässä kirjoituksessa kerromme miten voit luoda palveluun tarvittavat tunnukset ja ottaa palvelun käyttöösi. |
|
5 kommenttia . Avainsanat: hakukoneoptimointi, google |
Ankkurilinkin tekeminenPerjantai 26.4.2013 - Heikki Tirkkonen Ankkurilinkki tarkoittaa pikalinkkiä saman sivun johonkin toiseen osaan. Ankkurilinkit voivat johtaa mihin tahansa saman sivun osioihin, kuten esimerkiksi tekstikappaleisiin. Paljon tekstiä sisältävillä sivuilla ankkurilinkit ovat nopea tapa siirtyä haluttuun kohtaan sivulla sen sijaan, että joutuu selaamaan sivua etsiessään tiettyä sisältöä. Tässä kirjoituksessa näytämme esimerkin miten ankkurilinkkien avulla tehdään pikalinkit sivun väliotsikoihin. |
|
1 kommentti . Avainsanat: sisältö, ankkurilinkki |
Google-fonttien asentaminen kotisivuilleMaanantai 18.3.2013 - Heikki Tirkkonen Kotisivukoneen ulkoasueditorista löytyy valmiiksi kokoelma erilaisia tekstityylejä (esim. Arial, Georgia sekä Times New Roman) joita voit käyttää sivustollasi. Aina tosin tämä meidän tarjoama fonttikokoelma ei riitä. Näissä tapauksissa voit myös ottaa käyttöön Google-fontit. Kaikki Googlen tarjoamat fontit ovat ns. verkkoystävällisiä. Tämä tarkoittaa sitä, että fontit näkyvät kävijöille juuri sellaisenaan, eivätkä ne vaadi mitään erillistä asennusta kävijän puolelta toimiakseen. Jos siis haluat sivustollesi piristystä lisäfonttien muodossa, löydät tästä kirjoituksesta ohjeet kuinka saat Google-fontit sivustollesi. |
|
5 kommenttia . Avainsanat: ulkoasu, fontit, tekstityylit, vinkit, google |
Suosittele kotisivulaskusi pienemmäksiMaanantai 18.2.2013 - Tiina Rönnberg Kotisivukoneen suositteluohjelmassa saat hyvitystä omiin kotisivulaskuihisi suosittelemalla palvelua ystävillesi! Kun ystäväsi avaa uudet kotisivunsa suosittelusi perusteella ja maksaa ensimmäisen kotisivulaskunsa, hyvitämme suosittelutilillesi suosittelupalkkion. Suosittelupalkkion arvo on puolet ystäväsi ensimmäisestä laskusta ja ansaitsemasi suosittelupalkkiot hyvitetään sinulle seuraavan kotisivulaskusi yhteydessä. Tässä kirjoituksessa esittelemme, kuinka suositteluohjelma toimii. |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: vinkit |


