Helppoa.

Tee kotisivut tai verkkokauppa helposti itse - jopa kymmenessä minuutissa

Kokeile ilmaiseksi 2 viikon ajan

Kotisivukoulu

Kuinka tehdä loistava tapahtumasivusto

Perjantai 23.4.2010 - Helena Rebane

Kevät- sekä kesäaika on täynnä tapahtumia. Onko kenties siskosi menossa naimisiin? Serkkusi juhlimassa 5-vuotissyntymäpäiviään? Tai vanhempasi juhlivat 25-vuotishääpäiväänsä?

Netistä löytyy yhä enemmän sivuja, jotka on suunniteltu suurten massakokoontumisten sijaan intiimejä ja henkilökohtaisia tapahtumia varten. Oli sinun tapahtumasi minkä tyylinen tai kokoinen tahansa – kesämökkiolympialaiset tai viikonloppujuhlat –  Kotisivukoneen avulla voit helposti ja käden käänteessä luoda sivuston omalle tapahtumallesi.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: vinkit, sisältö

Asiakaslähtöiset kotisivut keskittyvät kävijään

Maanantai 19.4.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Suurella todennäköisyydellä kotisivusi käsittelevät sinua, sinun yritystäsi ja sinun tuotteitasi. Tämä on ongelma siksi, ettei juuri ketään kiinnosta sinä, sinun yrityksesi tai sinun tuotteesi.

Nettisivuilla kävijälle kannattaa kertoa kävijää kiinnostavista asioista. Kävijälle kannattaa kertoa siitä, mikä hänen elämässään, työssään tai arjessaan tulee muuttumaan sinun ansiostasi.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sisältö, suunnittelu

Etusivun kaksi päätehtävää

Maanantai 12.4.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Kotisivujen etusivulla on kaksi päätehtävää; varmistaa, ettei kävijä poistu välittömästi ja saada kävijä klikkaamaan jotain. Varmista, että etusivusi hoitaa nämä kaksi päätehtäväänsä. Kaikki muu, kuten ajankohtainen sisältö, saa paikkansa sen jälkeen. Jos kävijä poistuu heti, peli on menetetty.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: etusivu, sisältö, ulkoasu

Kotisivujen sisältö ja avainsanat

Perjantai 9.4.2010 - Heikki Tirkkonen

Kotisivujesi sisältö ja avainsanat ovat asioita, joihin voit helposti vaikuttaa. Ne ovat myös osa helposti toteuttavaa hakukoneoptimointia.

Sisältö voi olla käytännössä mitä tahansa. Sivuillasi voi olla tekstiä, kuvaa, ääntä tai videoita. Tässä kirjoituksessa keskitymme tekstimuotoiseen sisältöön, sillä Google näkee sivusi nimenomaan tekstimuotoisena. Muunlainen sisältö tulee kuvailla tekstinä, jotta hakukoneet lukevat sen.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: hakukoneoptimointi, sisältö, avainsanat

Yrityksen kotisivujen 10 yleistä ongelmaa

Maanantai 5.4.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

1. Kotisivuilla ei kerrota tarpeeksi selkeästi, mitä yritys tekee

Kotisivuillasi pitää kertoa yksinkertaisesti ja kansantajuisesti, mitä yrityksesi tekee. Usein kotisivuilla kuvataan kuinka yritys "auttaa asiakkaitaan kasvamaan" tai "tekee liiketoiminnasta kilpailukykyisempää". Tällaiset tyhjät korulauseet eivät sovi kotisivuille, koska ne rikkovat kotisivujen käytettävyyden perussääntöä, älä pakota kävijääsi ajattelemaan.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: vinkit, rakenne, sisältö, ulkoasu,

Kotisivujen suunnittelun etikettivirheet

Torstai 1.4.2010 - Heikki Tirkkonen

Tämä kirjoitus on enemmän tai vähemmän jatkoa, tai syvällisempi katsaus, aikaisempaan kirjoitukseemme Viisi vinkkiä kohti parempia kotisivuja. Listaamme tässä hyvin yksinkertaisia, mutta olennaisia pieniä vinkkejä, jotka tulisi ottaa huomioon nettisivuja suunniteltaessa.

Tämä on erittäin tärkeää siksi, koska on aivan liian helppoa luoda sivut jotka syystä tai toisesta ärsyttävät kävijöitäsi, vaikkei tämä ole ollut tarkoituksesi. Nämä helposti ärsyyntyvät vierailijat ymmärrettävästi eivät jää katsomaan mitä tarjottavaa sivuillasi on, jos näkevät punaista heti ensisilmäyksellä.

Turha kuitenkin huolestua etukäteen, koska parasta tässä asiassa on, että nämä kaikista useimmin näkyvät suunnitteluvirheet ovat myös kaikkein helpoimmin korjattavissa tai estettävissä.

Lue lisää »

1 kommentti . Avainsanat: vinkit, sisältö, ulkoasu

Kirjoita lyhyitä ja yksinkertaisia lauseita

Maanantai 29.3.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Ihmiset ovat tutkimusten mukaan netissä kovin määrätietoisia ja kiireisiä. Vaikka heillä on aikaa lukea Iltasanomia tuntikaupalla, heillä ei ole kolmea sekuntia pidempään tutustua sinun kotisivuihisi, elleivät he löydä sieltä jotakin mielenkiintoista.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sisältö

Nappi saa kävijän toimimaan

Maanantai 15.3.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Käytä sivuillasi nappeja tärkeitä toimintoja varten. Isot ja joukosta erottuvat napit vetävät puoleena huomiota ja saavat paljon klikkauksia.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sisältö, ulkoasu

Hyvän valikon tunnusmerkkejä

Maanantai 22.2.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Valikko on kotisivujesi tärkein yksittäinen elementti. Valikon avulla kävijä joko löytää etsimänsä tai sitten ei.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: rakenne, sisältö, valikko

Kohdenna tekstisi miettimällä mitä tiedät asiakkaastasi

Maanantai 15.2.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Itse kirjoitan usein nettisivujen tekstit niin, että istun alas ja kirjoitan koko sivuston tekstit kerralla. Sitten käyn ne läpi seuraavana päivänä ja parannan niitä. Tämä ei kuitenkaan ole paras tapa, koska en silloin osaa ottaa huomioon, kenelle puhun.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sisältö

Mitä asiakkaasi odottavat nettisivuiltasi?

Maanantai 8.2.2010 - Vieraskirjoittaja: Pär Österlund

Erilaisilla asiakkailla on hyvin erilaisia käsityksiä siitä, mitä he odottavat toimittajan nettisivuilta.

Eräs suuri ruokakauppaketju tutki, mitä tietoa ihmiset hakevat heidän sivuiltaan. Ihmiset hakivat ylivoimaisesti eniten aukioloaikoja, eivätkä olleet kiinnostuneet esimerkiksi tuotetiedoista.

Ruokakaupan ei edes kannata yrittää tuottaa sivuilleen kattavaa tietoa tuotteista, joita he myyvät. Toisin on esimerkiksi tekniikan kanssa.

Teknisessä tukkukaupassa myyjät käyttävät paljon aikaa asiakkaiden käyttöohjeita, asennusohjeita ja teknisiä tietoja käsitteleviin puheluihin. Nämä samat tiedot olettaisi nykyisin saavan suoraan toimittajan nettisivuilta.

Ennen kuin alat rakentamaan nettisivujasi, sinun kannattaa yksinkertaisesti kysyä asiakkailtasi, mitä tietoa he olettavat saavansa nettisivuiltasi.

 

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: sisältö

Viisi vinkkiä kohti parempia kotisivuja

Perjantai 5.2.2010 - Helena Rebane

Yrittäjänä todennäköisesti tiedät kuinka paljon vaatii työtä saada kaikki toimimaan ja kuinka vaikeaa on houkutella asiakkaita ostamaan juuri sinun tuotteesi. Siksi annamme sinulle muutaman vinkin, joiden avulla on helpompi rakentaa tehokkaat kotisivut yrityksellesi.

Lue lisää »

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: vinkit, sisältö, ulkoasu

« Uudemmat kirjoitukset